Promocje i event marketing

Program: „Promocje sprzedaży i event marketing”

„Reklama powoduje, że koniowi chce się pić, a promocja, że pije” z takim powiedzeniem często w marketingu się spotykamy. Jak spowodować, aby konsument wyjął portfel? Promocja sprzedaży wydaje się najskuteczniejszą metodą. Promocja nie może jednak niszczyć wartości marki, którą budujemy wszystkimi działaniami marketingowymi, dlatego należy ją stosować adekwatnie do pozycjonowania marki w umyśle konsumenta. Promocje cenowe, najczęstsze, niszczą tę wartość dość skutecznie. Jest kilkanaście innych technik promocyjnych, również takich, które budują lojalność i wartość marki.Experiential marketing pojawił się na naszym rynku już kilka lat temu. Marketerzy, którzy zauważyli „uodpornienie się” konsumentów na tradycyjne działania reklamowe sięgnęli po to narzędzie, które jest tak oczywiste. Opisywanie wygody jazdy samochodem marki X jest bezcelowe, tego trzeba doświadczyć, poczuć, wtedy konsument zapamiętuje i... kupuje. Eventy robią oszałamiającą karierę w komunikacji marketingowej, już nie tylko latem. Jak zorganizować event, który jednocześnie będzie skuteczną promocją sprzedaży i pozwoli konsumentowi na „doświadczenie” marki?

Najbliższy termin zajęć:

Ustalany z zebraną grupą minimalną (zapraszamy do programu MGM)



  • Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 10:00 i trwają w blokach po ok. 1,5 godziny do 17:00.
  • Zajęcia mogą trwać dłużej w zależności od zaangażowania grupy.
  • Każdego dnia przewidziana jest przerwa na obiad ok. godziny 13:00, która trwa ok. 45 min.
  • Informacje o terminie zajęć podawane w serwisie oznaczają, że są jeszcze wolne miejsca.
  • Ze względu na małą liczebność grup seminaryjnych prosimy o jak najwcześniejsze zgłoszenia.

Dzień - 1 – „Promocje sprzedaży i programy motywacyjne”

Maciej Tesławski

Promocje sprzedaży

  • Definicja,
  • Charakterystyka promocji,
  • Techniki promocji sprzedaży:
    • Kupony
    • Oferty specjalne
    • Premie
    • Bonus Packs
    • Specialty container
    • Refund
    • Through-the-mail premium
    • In-pack, On-pack, Near-pack
    • Konkursy
    • Loterie
    • Próbki
    • Programy kontynuacyjne
    • Wystawy w miejscu sprzedaży
    • Rabaty
    • Product placement
    • Trade deal
    • Cause-related promotion
  • Mechanizmy promocji
    • Re-sell
    • Up-sell
    • Keep-sell
    • Cross-sell
    • Add-sell
    • New-sell
    • Friend-sell
  • Skuteczność promocji

Programy motywacyjne

  • Frazeologia
  • Definicja
  • Cele programów motywacyjnych
    • Zwiększenie sprzedaży
    • Utrzymanie określonego poziomu sprzedaży (zapobieganie spadkowi sprzedaży)
    • Zwiększenie zasięgu sprzedaży
    • Wprowadzenie nowych produktów
    • Utrzymywanie pełnego asortymentu
    • Zwiększenie sprzedaży wybranego produktu, zwiększenie zasięgu sprzedaży tego produktu
    • Budowanie "top of mind awareness" przez polecanie marki ostatecznym klientom
  • Grupy docelowe programów motywacyjnych
  • Kogo motywować
  • Jak motywować
  • Kiedy demotywujemy

Dzień - 2 – „Experiential i event marketing”

lub

Gigantyczny natłok ilości komunikat reklamowych sprawia, że przyswajalność komunikacji marketingowej globalnie spada. Coś, co jeszcze wczoraj byłoby herezją dzisiaj staje się faktem: sama kreacja w klasycznych mediach nie wystarcza do tego by skutecznie nie tylko odróżnić się od konkurencji a także zbudować „trial” i „awareness”, „sales” czy wywołać „call to acton”. Dlaczego? Bo komunikacja w klasycznych mediach nie dość, że jest jednostronna, to jeszcze absorbuje nas tylko i wyłącznie wzrokowo oraz słuchowo. Dzisiaj to mało. Po pierwsze obecnie, mądrzejszy konsument, z roku na rok potrzebuje dialogu z marką lub producentem. Chce móc się wypowiedzieć i wyrazić swoją opinię. Po drugie jako istota obdarzona wieloma zmysłami jest otwarty na docieranie do niego nie tylko poprzez wzrok czy słuch, ale również zapach czy dotyk, a to nie wszystko. W przeciwieństwie to magnetowidu, który zapisuje tylko obraz i dźwięk, w przypadku człowieka doświadczenia marki i produktu można „zapisać” na wielu ścieżkach. Zapraszam na zajęcia tych, którzy do tej pory zgłębiali i praktykowali marketing w ujęciu klasycznym.

Program seminarium:

1. Wprowadzenie – rozpoznanie poziomu znajomości tematu wśród uczestników seminarium

2. Experiential Marketing

  • Czym jest, dlaczego warto?
  • Kiedy wkraczamy w experiential marketing?
  • Rola zmysłów w EM
  • Emocje jako klucz do sukcesu
  • Zjawisko prosumenta
  • Zasady rządzące marketingiem doświadczeń
  • Grzechy główne
  • Must do!
  • Usługi i narzędzia EM
  • Case study
  • 3. Event Marketing

  • Dlaczego potrzebujemy eventu?
  • Świat grupy docelowej jako drogowskaz przy tworzeniu scenariusza i formy eventu
  • Nowoczesne narzędzia wykorzystywane przy oddziaływaniu na emocje i zmysły odbiorcy wydarzenia
  • Komunikacja zintegrowana – skuteczny dobór narzędzi promocyjnych dla eventów.
  • 4. Egzekucja założeń event i experiential marketingu

  • Dwukierunkowość komunikacji eventowej
  • Buzz Marketing – „Kto nie widział niech żałuje”, czyli jak komunikacja eventowa przekłada się na odbiorcę masowego
  • 5. Klucz do sukcesu

  • Analiza najważniejszych polskich i zagranicznych przykładów zastosowania Event i Experiential Marketingu
  • Wskazówki doboru partnerów przy realizacji kampanii, właściwa organizacja i event controlling.
  • 6. Podsumowanie Seminarium

  • Sprawdzenie wiedzy nabytej w trakcie seminarium
  • Powtórzenie najważniejszych informacji i wskazówek
  • Wykorzystanie wiedzy w symulowanym projekcie Event i Experiential Marketingowym
  •