Starbucks - droga na szczyt
Joseph A. Michelli
Rok wydania: 2007
Objętość: 256
Oprawa: twarda
Wydawca: MT Biznes
Obudź się i poczuj zapach sukcesu!
Znasz już historię Starbucksa? Od 1992 r. Wartość akcji tej firmy poszybowała w górę o 5000 procent! Geniusz sukcesu Starbucksa tkwi w jego umiejętności tworzenia doświadczeń dostosowanych do potrzeb poszczególnych klientów, stymulowania wzrostu, generowania zysków, zarażania energią pracowników oraz dbania o lojalność klienta – rzecz jasna, jednocześnie!
Starbucks – droga na szczyt zawiera imponującą mieszankę rodzimej pomysłowości oraz inspirowanej przez człowieka filozofii – to właśnie ta kombinacja uczyniła, zdaniem magazynu „Fortune”, Starbucks jednym z „najbardziej podziwianych” przedsiębiorstw na świecie. Mogąc liczyć na niezwykły kontakt z pracownikami Starbucksa oraz zasobami tej firmy, Joseph Michelli odkrył, że za sukcesem tego przedsiębiorstwa stoją ludzie, którzy tam pracują – „partnerzy” – oraz szczególne doświadczenie, które tworzą dla każdego klienta. Michelli ujawnia, jak możesz podążać drogą Starbucksa, aby:
- dotrzeć do nowych społeczności,
- wsłuchać się w głos pracowników i klientów,
- wykorzystać możliwości wzrostu na każdym rynku,
- dostosować do potrzeb klienta prawdziwie satysfakcjonujące doświadczenie, które przyniesie korzyści każdej zaangażowanej jednostce.
Znajdziecie tu mnóstwo historii z pierwszej ręki, wiele anegdot, które otworzą ci oczy, oraz szczegółowy opis strategii – ta fascynująca książka zabierze cię w podróż do jądra firmy, która jako jedna z nielicznych nie schodzi dziś z ust bardzo wielu osób. I słowo dla tych, którzy pragną się uczyć od najlepszych z najlepszych – Doświadczenie Starbucksa to bogata, oszałamiająca mieszanka pomysłów przyjaznych użytkownikowi.
Jak Starbucksowi udało się przekuć kubek kawy w zjawisko biznesowe o światowej skali? Dzięki pomocy personelu Starbucksa i wykorzystaniu zasobów tej firmy, dr Michelli wyodrębnił 5 kluczowych zasad przywództwa, które przekształciły pewną zwyczajną ideę w niezwykłe doświadczenie.
Zasada 1: Nadawanie miejscu własnego charakteru
Zasada 2: Wszystko ma znaczenie
Zasada 3: Niespodzianka i zachwyt klienta
Zasada 4: Rozpoznanie oporu i jego akceptacja
Zasada 5: Pozostaw swój znak
Lektura do zajęć: Strategia komunikacji i insighty