Programy lojalnościowe
Budowa i funkcjonowanie
Piotr Kwiatek
Rok wydania: 2007
Objętość: 228
Oprawa: miękka
Wydawca: Wolters Kluwer Polska
Kluczowym elementem koncepcji zarządzania marketingowego opartego na relacjach, czyli wzajemnych powiązaniach i interakcjach między podmiotami rynkowymi, jest zagadnienie trwałości związku z klientem, określanej mianem lojalności nabywcy. Jednym z najistotniejszych dla praktyki gospodarczej odkryć było stwierdzenie istnienia zależności między długością trwania relacji przedsiębiorstwo - klienci a generowanymi zyskami. Oznaczało to między innymi wzrost zainteresowania metodami umożliwiającymi kształtowanie czasu trwania tych relacji. Tym zagadnieniom poświęcona jest niniejsza publikacja.
W książce szczegółowo omówiono:
- cechy marketingu relacyjnego,
- fakty i mity na temat lojalności klientów,
- metody pomiaru lojalności,
- rodzaje i cechy programów lojalnościowych,
- schemat lojalnościowy i program częstego zakupu,
- proces tworzenia programów lojalnościowych i ocenę ich funkcjonowania,
- efekty programów lojalnościowych.
Książka jest przeznaczona dla menedżerów, którzy są odpowiedzialni za funkcjonowanie programów lojalnościowych lub planują ich wprowadzenie, kierowników działów sprzedaży, pracowników agencji reklamowych, tworzących i prowadzących programy na rzecz swoich klientów, a także dla studentów kierunków ekonomicznych, stanowi bowiem rozwinięcie i uzupełnienie podręczników dotyczących nabywców i zagdanienia lojalności.
Lektura do zajęć: Programy lojalnościowe i punktowe