Potęga kultowej marki
W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów
Matthew W. Ragas, Bolivar J. Bueno
Rok wydania: 2007
Objętość: 216
Oprawa: twarda
Wydawca: OnePress
Niech klienci będą wyznawcami!
- Komunikacja z klientami na najwyższych szczeblach piramidy Maslowa
- Budowanie społeczności fanów promujących markę
- Ucieleśnianie emocji w produktach i symbolach
Wszyscy jesteśmy uzależnieni od marek. To one kształtują naszą tożsamość i są naszymi punktami oparcia. Oceniamy ludzi według tego, czym jeżdżą i co mają na sobie. Za markowe produkty często przepłacamy -- i to słono. Czasami sądzimy, że jesteśmy zbyt racjonalni i inteligentni, by dać się nabrać. Nic bardziej złudnego. Co ciekawe, markami najsilniejszymi nie zawsze są te największe. To dlatego, że kultową markę buduje się inaczej niż przez natarczywą reklamę... czyli jak? Odpowiedź na to pytanie -- popartą wieloletnimi badaniami autorów -- znajdziesz właśnie w tej książce.
Autorzy udowadniają, że w naszych czasach marki zastępują ludziom wartości utracone wskutek rozwoju cywilizacji. Przybliżają historie rozwoju wybranych firm i produktów, a także omawiają metody, które doprowadziły do zbudowania dziewięciu najsilniejszych marek świata. Oto one:
- Star Trek
- Harley-Davidson
- Klub Książki Oprah Winfrey
- World Wrestling Entertainment (wcześniej WWF)
- Apple Computer
- Volkswagen "Garbus"
- Jimmy Buffett
- Buty Vans
- Linux
Poznaj 7 niezawodnych zasad budowania kultowej marki!
Lektura do zajęć: Strategia komunikacji i insighty